regenboogstad

Ambitie

De gemeente Hilversum voert sinds 2019 actief beleid voor de LHBTI-gemeenschap en richt zich op de sociale acceptatie en veiligheid van LHBTI’ers in de stad. Sociale acceptatie van LHBTI’ers vraagt continue aandacht. Positieve aandacht, want bekend maakt bemind. Daarom introduceerde Hilversum in 2019 van 11 oktober tot en met 18 oktober voor het eerst de ‘Rainbow Week Hilversum’. Een week lang stond Hilversum in het teken van inclusiviteit. Er vonden verschillende activiteiten plaats rondom dat thema met als eindfeest op 18 oktober het Rainbow Ball in de Vorstin. Op verzoek van de werkgroep ‘Hilversum Inclusief’ en de gemeente Hilversum heeft Hilversum Marketing de marketingcommunicatie verzorgd rondom de Rainbow Week. Het doel daarvan was het promoten van alle activiteiten van de Rainbow Week. En had daarnaast ook als doel dat LHBTI-ers in Hilversum zichtbaar zijn en zich geaccepteerd en veilig voelen.

Campagne

Hilversum Marketing heeft rondom de Rainbow Week een bewustwordingscampagne opgezet waarmee we de kleuren van de regenboog in de stad lieten stralen. Een oproep tot verdraagzaamheid en respect voor iedereen. We verzorgden het ontwerp van de campagnehuisstijl Live Love Feel Free. Middelen die we in hebben gezet zijn onder andere flyers, ansichtkaarten, posters en alle LiveHilversum kanalen (socials, livehilversum.com en de Uitagenda). Om de campagne nog zichtbaarder te maken hebben we verschillende vormen van city dressing toegepast waaronder Out of Home uitingen in de ESH borden, regenboogvlaggen op centrale punten in de stad en we hebben het station beplakt in regenboogkleuren.

Looptijd

2019: 7 okt – 20 okt 2019

2020: Voor 2020 staat er een nieuwe regenboogcampagne gepland voor de periode van 5 tot en met 17 oktober.

Partners

Gemeente Hilversum

Werkgroep ‘Hilversum Inclusief’

De Vorstin, bibliotheek Hilversum, lokale horecaondernemers, café Brabant