Ambitie
De doelstelling van de We Live Here campagne is om inwoners trots maken op hun stad het vertellen van verhalen van Hilversummers.
Campagne
Hilversum Marketing ontwikkelde een campagne We Live Here. Deze campagne ligt in het verlengde van onze centrale campagne ‘Live Hilversum’. We Live Here geeft Hilversummers een gezicht en draagt daardoor bij aan een positief beeld van Hilversum. Door middel van zogenaamde ‘ministories’, die in beeld en deels geluid (in de vorm van podcasts) te vinden waren via de website livehilversum.nl werden deze persoonlijke verhalen verspreid via verschillende kanalen. Denk hierbij aan interviews met locals zoals: Ronald Schilperoort die muziek maakt voor TV series en Nederlandse films, scholiere en tennister Tara van den Berg, Emmanuel Emma’s die bij Mout werkt en een sportbeurs heeft gehad in Amerika en Marion van Vught, eigenaresse van de Biologische Slagerij.
De verhalen van de inwoners sluiten aan bij de pijlers van Hilversum: media, architectuur, ondernemen, natuur, uitgaan en winkelen. We verzorgden het ontwerp van de campagnehuisstijl We Live Here. Middelen die we in hebben gezet zijn onder andere A0-borden langs de weg, A2-posters door de stad, animaties op de stadsschermen en alle LiveHilversum kanalen (website, socials livehilversum.nl). In 2020 hebben we een samenwerking gezocht met de campagne 75 jaar Vrijheid en werden er drie verhalen van inwoners binnen dit thema verteld.
Looptijd
2019 en 2020: aug ’19 t/m april ’20