samen zijn we Hilversum
Positivisme en verbinding brengen in tijden van onzekerheid. Dat was de gedachte achter de campagne ‘Samen zijn we Hilversum’. Hilversum Marketing zag veel mooie initiatieven ontstaan in Hilversum en besloot deze bij elkaar te brengen op het Corona-blog op de website Livehilversum.nl waar zoveel mogelijk positief nieuws gedeeld werd, waar men terecht kon voor tips en tricks voor bijvoorbeeld thuiswerken, thuis sporten en tips om de lokale ondernemers te ondersteunen.
Daarnaast riep Hilversum Marketing inwoners op om een korte thuisvideo op te nemen om zo te laten zien hoe hun thuissituatie eruit zag. Hier is een toffe videoclip uitgekomen.
Daarnaast is de Hilversummers gevraagd de zogenaamde ‘spread the love-poster’ collectief voor het raam op te hangen en zo wat extra liefde naar de buren, maar eigenlijk ook alle inwoners van Hilversum te sturen. Laat weten dat je aan elkaar denkt was hierbij de insteek, steek elkaar een hart onder de riem.
De communicatiemiddelen die voor deze campagne ingezet zijn: de website Livehilversum.nl (speciale themapagina), social media, outdoor: animatieschermen en A0-borden, advertenties, raamposters en PR.
Looptijd
2020: maart t/m eind juni